europejska

jesteś dzisiaj

gościem na stronie

Kto jest online

Odwiedza nas 86 gości oraz 0 użytkowników.

Logowanie

Śladami historii w Krakowie. Wyprawa w Pieniny.

Uczniowie ZSHE wraz z opiekunami wybrali się na 4-dniową wycieczkę do Krakowa oraz w Pieniny.

W stolicy Małopolski zwiedziliśmy Muzeum Historyczne, które znajduje się pod Sukiennicami, spacerowaliśmy po Starym Mieście, byliśmy również na Wawelu.

Majestatyczne Pieniny przywitały nas w miejscowości Kluszkowce, gdzie mieszkaliśmy w pensjonacie. Stamtąd odbywaliśmy wycieczki w góry i zwiedzaliśmy liczne miejscowości – Szczawnica, Krościenko, Niedzica.

W Niedzicy byliśmy w XIV-wiecznym zamku, z którego rozciąga się przepiękna panorama na Dunajec. Spacerowaliśmy po zaporze na Zalewie Czorsztyńskim.

Niezapomniane wrażenie zrobił na nas spływ tratwami flisackimi po Dunajcu. Piękne widoki Pienin w blasku słońca pozostaną na zawsze w pamięci.

Wyprawa do Wąwozu Homole była „rozgrzewką” przed zdobyciem Trzech Koron – najwyższego szczytu Pienin. Panorama, którą oferują Trzy Korony jest warta każdego wysiłku! Po ponad dwóch godzinach wspinaczki zdobyliśmy szczyt!

Ciekawą atrakcją był także tor saneczkowy w Kluszkowcach.

Wrócimy tam jeszcze!!!

VII Konkurs Historyczny

Mikołaj Kopernik
i
jego czasy

- regulamin konkursu

- wzór zgłoszenia

- wzór protokołu  z eliminacji