EKONOMIK ZŁOTĄ SZKOŁĄ 2023

Praktyki zawodowe

Programy praktyk zawodowych

TECHNIK EKONOMISTA KLASA 3

Miejsca realizacji praktyk zawodowych: przedsiębiorstwa produkcyjne, usługowe, handlowe, urzędy administracji publicznej rządowej i samorządowej, urzędy skarbowe, biura rachunkowe, banki, oddziały lub jednostki terenowe Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz inne podmioty stanowiące potencjalne miejsce zatrudnienia absolwentów szkół prowadzących kształcenie w zawodzie.

TECHNIK HOTELARSTWA KLASA 3

Miejsca realizacji praktyk: obiekty hotelarskie zapewniające rzeczywiste warunki pracy, właściwe dla zawodu technik hotelarstwa.

TECHNIK HANDLOWIEC KLASA III PP (KLASA 3D)

Miejsca realizacji praktyk: firmy posiadające: dział magazynowy, sprzedażowy, handlowy.

TECHNIK EKONOMISTA KLASA 4

Klasa 4C – technik ekonomista

Wspomnienia z Hiszpanii!

Witamy!

Za nami wspaniałe praktyki zawodowe  w Walencji. Iberyjska opalenizna, wspomnienia i  doświadczenie jakie zdobyliśmy daje nam poczucie pewności, że wykorzystaliśmy nasz czas optymalnie. Cieszymy się, że mieliśmy możliwość uczestniczenia w projekcie dającym „potężny zastrzyk” doświadczenia zawodowego.

Po powrocie do szkoły rzucono nas od razu na "głęboką wodę": sprawdzian dyrektorski  z matematyki, egzaminy potwierdzające kwalifikacje w zawodzie technik hotelarstwa. To było nie lada wyzwanie! Teoretyczną część egzainu zdali wszyscy.  Cieszymy się i jesteśmy przekonani, że  w dużej mierze zawdzięczamy to praktykom.  Przypominamy  w Hiszpanii pracowaliśmy w takich hotelach jak: Hotel Renasa, Hotel Sol Y Playa, Hotel Beatriz Rey Don Jaime, Hotel NH Las Artes, Hotel VillaCarlos

Zdjęcia z naszych praktyk możecie obejrzeć na szkolnej wystawie. A dziś chcieliśmy pochwalić się wam  naszymi  certyfikatami , opiniami i ocenami z praktyk.

Pozdrawiamy

Z wizytą w hotelach CRISTAL i BRANICKI

W dniu 21 maja 2012 r. nasza klasa hotelarska – I d uczestniczyła w wycieczce zawodowej do dwóch białostockich hoteli: trzy-gwiazdkowego Hotelu Cristal oraz cztero-gwiazdkowego Hotelu Branicki. Uczniowie wraz z nauczycielkami – Panią Wiolettą Wilda i Panią Renatą Lubas zapoznali się ze strukturą organizacyjną  obiektów oraz pracą w dziale służby pięter. Piękne hotelowe wnętrza  oraz  bardzo życzliwe przyjęcie przez kadrę zarządzającą  zrobiły olbrzymie wrażenie na młodzieży, która tajniki umiejętności i wiedzy hotelarskiej poznaje w najlepszych białostockich hotelach.

Zajęcia praktyczne w hotelu „PODLASIE”** w Białymstoku

19 grudnia 2011 r. klasa III „e” technikum hotelarskiego z naszej szkoły uczestniczyła w spotkaniu warsztatowym w Hotelu „Podlasie”** w Białymstoku. Dzięki uprzejmości pani Anny Narel, młodzi hotelarze mogli zgłębiać wiedzę dotyczącą zarządzania hotelem. Pani Anna podzieliła się z uczniami praktyczną wiedzą na temat obsługi gości w poszczególnych działach. Młodzież zachwycona była szczególnie działem gastronomicznym, gdzie w pięknie i stylowo urządzonych restauracjach mogli posłuchać o trudnej sztuce zaspokajania potrzeb gości. Unikalne menu, odpowiedni dobór zastawy i najdrobniejszych akcesoriów gastronomicznych oraz waga samej nazwy poszczególnych sal, to aspekty, o których mogli usłyszeć uczniowie.

Młodzi hotelarze mieli możliwość wykazania się zdobytą na lekcjach i praktykach zawodowych wiedzą podczas omawiania pracy służby pięter. Mogli zobaczyć różne rodzaje pokoi, wyposażenie wózka pokojowej oraz przyjrzeć się samej pracy służby pięter podczas przygotowywania pokoi do przyjęcia gości. Uczniowie mogli również poznać pracę w mniej znanych, ale równie ważnych w prawidłowym funkcjonowaniu hotelu, pomieszczeniach magazynowych i gospodarczych. „Od kuchni” uczniowie mogli poznać pracę gastronomii oraz samego szefa kuchni.
Spotkanie zakończył słodki poczęstunek, podczas którego hotelarze przypomnieli sobie zasady obsługi gości nie tylko w teorii, ale również w praktyce. Niewątpliwie była to wspaniała lekcja, którą mogliśmy odbyć dzięki życzliwości i uprzejmości pani Anny Narel, której serdecznie dziękujemy za poświęcony czas i profesjonalne podejście do naszych podopiecznych.Marta Spisak

Praktyki zawodowe 2011 – technik hotelarstwa

W okresie 3 – 28 października 2011 roku klasa III e odbyła praktyki zawodowe w podlaskich hotelach. 21 dziewcząt sprawdzało swoją wiedzę w praktyce, realizując program praktyk zawodowych w hotelach: Podlasie, Titanic, Pod Herbem, Zejer, Branicki, Neptun, Warszawa. Dziewczęta zapoznały się z organizacją pracy obiektów hotelowych, mogły również szlifować swoje umiejętności pracując w poszczególnych działach: recepcji, służby pięter czy gastronomii (sala konsumencka). Praktyki były niewątpliwie cennym doświadczeniem pozwalającym poznać tajniki pracy hotelarskiej.

Marta Spisak

Praktyki zawodowe ekonomistów i hotelarzy

9 maja 2011 r. rozpoczęły się obowiązkowe praktyki zawodowe uczniów klas II kształcących się w zawodzie technika ekonomisty oraz uczniów klas III kształcących się w zawodzie technika hotelarstwa. 88 uczniów klas II realizuje trzytygodniowe praktyki w 32 przedsiębiorstwach lokalnego rynku pracy m.in. : Adampol S.A., Wodociągi Sp. z o.o., PSS Społem, Cefarm S.A., ZUS, Kredyt Bank, Starostwo Powiatowe. Celem praktyk jest umożliwienie zastosowania i pogłębienia zdobytej wiedzy i umiejętności zawodowych w rzeczywistych warunkach pracy. Z kolei 55 uczniów klas III – technik hotelarstwa odbywa czterotygodniowe praktyki w 11 hotelach w całej Polsce, m.in. w Kołobrzegu, Juracie, Trzęsaczu, Warszawie, Goniądzu. Praktyka hotelarska to szansa na doskonalenie umiejętności zawodowych i poczucie atmosfery prawdziwej pracy w ciekawym i perspektywicznym zawodzie.

Wspomnienia z praktyk hotelarskich 2010

"Niezapomniane przeżycie. Przygoda, która pozwoliła nam na poznanie turystycznych miast Polski oraz zdobycie doświadczeń zawodowych. Miła atmosfera, ciekawi ludzie, możliwość korzystania z dodatkowych usług hotelu, bliskość morza i pięknej plaży sprawia, że pragniemy wrócić do Gdańska jeszcze raz!"

Wiola, Agata, Magda i Edyta – praktykantki w Hotelu DAL w Gdańsku

"Praktyki w Villa Hoff*** w Trzęsaczu to wspaniała przygoda. Poznałyśmy tam wiele interesujących osó,b a co najważniejsze bardzo dużo się nauczyłyśmy. Pracownicy hotelowi byli wobec nas bardzo życzliwi i chętnie dzielili się z nami posiadaną wiedzą i umiejętnościami. Pobyt w Vilii Hoff wspominamy jak udane wakacje. Słońce, plaża, piękne morze Bałtyckie i oczywiście profesjonalna praca?"

Ola i Asia – praktykantki w Villa Hoff w Trzęsaczu

"Hotel Manor na Mazurach jest położony nad bardzo czystym jeziorem Żbik
w spokojnej, malowniczej dzielnicy stolicy Warmii i Mazur - Olsztynie. Mogłyśmy korzystać codziennie ze wszystkich usług dodatkowych hotelu. Poznałyśmy sympatycznych ludzi i szkoliłyśmy obsługę konsumenta obcojęzycznego."

Ela, Gosia, Marzena, Beata,  Ewelina, - praktykantki w Hotelu Manor w Olsztynie

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.