„Nauczycielem wszystkiego jest praktyk
– staże zagraniczne uczniów ZSHE
i job shadowing nauczycieli”
w Hiszpanii, Portugalii i Grecji
- program realizowany w latach 2019-2020
europejska
karta
mobilności

Menu Główne

Eksperymentalna lekcja otwarta

 

Panie: Teresa Jerzewska-Palmer i Barbara Gołubowska przygotowały zajęcia pod kątem umiejętności i poziomu znajomości języka angielskiego zawodowego i  umiejętności księgowych uczniów (realizacja tematu z przedmiotu Biuro rachunkowe).

Lekcja miała charakter eksperymentalny. Temat to: Ewidencja środków trwałych.

Głównym celem lekcji było zapoznanie uczniów z zasadami dokumentowania oraz dekretowania środków trwałych w języku angielskim.

Uczniowie wykonując różnorodne ćwiczenia mieli możliwość nabycia umiejętności zawodowych jak również doskonalenia języka angielskiego zawodowego.

W pracy z uczniami przeważały metody aktywne i różnorodne formy działań. Dzięki temu mieli oni okazję do zaprezentowania zdobytych umiejętności i wiadomości. W pracy indywidualnej uczniowie sporządzali dokumenty księgowe w programie finansowo-księgowym REWIZOR GT, sprawdzali je pod kontem formalnym, rachunkowym i merytorycznym oraz dekretowali je. Poznali również słownictwo zawodowe, takie jak: fixed assets, describing operations, LT- liquidation of the fixed asset, writing off, documentation of fixed assets, VAT invoice, OT-acceptance of the fixed asset into operation, Amortization, the classification of fixed assets, booking (środki trwałe, klasyfikacja środków trwałych, amortyzacja, umorzenie, dokumentacja środków trwałych, faktura VAT, OT – przyjęcie środka trwałego do eksploatacji, LT – likwidacja środka trwałego, zadekretować, zaksięgować).

Szybkie tempo pracy, różnorodność zadań oraz elementy multimedialne wpłynęły pozytywnie na atrakcyjność zajęć.

Zastosowane metody nauczania tj.: czytanie zadań, wyjaśnianie nowych pojęć, słownictwa, głośne powtarzanie nowych słówek lub sprawiających trudność wyrażeń, sprawiły, iż zajęcia były bardzo dynamiczne i zapewniły realizację celu i zakładanych efektów kształcenia.

Po zajęciach nastąpiło spotkanie z Dyrekcją szkoły i nauczycielami w celu omówienia prezentowanej lekcji. Wszyscy podkreślali potrzebę organizowania dalszych takich lekcji. Zgłoszony pomysł na kolejną taką lekcję, to połączenie lekcji z Organizacji pracy w hotelarstwie z językiem włoskim lub angielskim zawodowym.

Lekcja pokazała, że można łączyć przedmioty zawodowe z językiem obcym zawodowym.