W dniach 04.03 – 15.03.2019r. w Zespole Szkół Handlowo-Ekonomicznych w Białymstoku miała miejsce kampania informacyjno-edukacyjna „Wyloguj się z hejtu”. W tym czasie na terenie naszej szkoły odbyło się kilka działań mających na celu zwrócenie uwagi na odpowiedzialność i rolę każdego użytkownika Internetu w tworzeniu bezpiecznej przestrzeni online oraz promowanie postawy „nie wrzucaj wszystkiego do sieci”.
Podczas zajęć warsztatowych uczniowie poznali różnice pomiędzy hejtem a mową nienawiści, dowiedzieli się jakie mogą być konsekwencje hejtu dla jego twórcy oraz długofalowe skutki hejtu dla jego odbiorcy. Uczestnicy zajęć szukali alternatyw i różnych form reagowania na hejt, w tym ćwiczyli stosowanie konstruktywnej krytyki. Młodzież otrzymała również informacje dotyczące tego, co powinni zrobić, a czego nie robić w sytuacji stania się odbiorcą/świadkiem hejtu? Dodatkową atrakcją warsztatów była projekcja filmu „Nerve”.
W odpowiedzi na pytanie: Co zamiast hejtu? powstał zbiór pomysłów do stosowania w praktyce. Autorzy najciekawszych wskazówek zapisywali je i umieszczali na tablicy wśród fotografii z hasłami promującymi założenia akcji.
Ponadto w bibliotece szkolnej została przygotowana wystawa publikacji literackich związanych z tematyką szkolnej kampanii. Książki cieszyły się dużym zainteresowaniem. Znaczna ich część została szybko wypożyczona.
Realizatorzy akcji: p. Agnieszka Mężyńska, p. Iwona Saniukowicz, p. Beata Milewska i p. Anna Dżega