EKONOMIK ZŁOTĄ SZKOŁĄ 2023
        w rankingu PERSPEKTYW
europejska
karta
mobilności

Menu Główne

Lekcje z ekonomią - "Złote Szkoły NBP" - III Edycja - 2022-2023

Spis treści

  --------------------------III Edycja-------------------------

Lekcje z ekonomią o tematyce „Poznajemy Bank Centralny” w ramach III edycji Programu Złote Szkoły NBP były realizowane na różnych przedmiotach.

Na lekcji geografii uczniowie pod kierunkiem p. Anny Pogorzelskiej zajęli się tematyką znaczenia banku centralnego w gospodarce Polski.
W jaki sposób bank centralny dba o stabilność cen dowiesz się z filmiku z zasobów Internetu: Czym jest bank centralny i w jaki sposób realizuje swoją funkcję? https://www.youtube.com/watch?v=NmI4JqqdTEA

Temat Bank Centralny był przedmiotem rozważań na lekcji Działalność przedsiębiorstwa. Uczniowie pod kierunkiem p. Joanny Mądrej poznali funkcje banku centralnego oraz zasady, na jakich realizowane są transakcje między bankami komercyjnymi. Uczniowie dowiedzieli się również czym są stopy procentowe i jaka jest ich rola. Podczas lekcji skoncentrowano się na zadaniu banku jakim jest utrzymanie stabilnego poziomu cen. Prezentacja: "Bank centralny"

Czym są plastikowe pieniądze to temat realizowany pod kierunkiem p. Pauliny Borys na lekcji chemii. Uczniowie dowiedzieli się dlaczego produkowane są pieniądze polimerowe, jakie mają właściwości, zalety. Poznali historię wprowadzenia banknotów polimerowych na świecie oraz nominał 20 zł wyprodukowany przez NBP z okazji 550 urodzin Mikołaja Kopernika. Wzbogaceniem lekcji był filmik z zasobów Internetu: „Mikołaj Kopernik” banknot polimerowy i moneta NBP
https://youtu.be/gcT56a6nvFs

Pani Aneta Nartowicz na lekcji prawa zrealizowała temat: Korzystam z aktu prawnego - ustawa o Narodowym Banku Polskim. Jako cel lekcji określono: wykorzystanie posiadanej wiedzy i umiejętności z przedmiotu prawa do poznania nowych treści z zakresu ekonomii, wyjaśnienie czym jest NBP, nazwanie celów i funkcji NBP, nazwanie organów NBP i realizowanych zadań, umiejętność dopasowania zadań do poszczególnych organów NBP, omówienie budowy aktu prawnego, rozwijanie umiejętność pracy w grupie. Podczas lekcji uczniowie podzieleni na grupy otrzymują przygotowane różne fragmenty ustawy o Narodowym Banku Polskim dla 6 grup (grupy wybrane zgodnie z kolorem kartki) oraz karty z pytaniami. Uczniów zapoznają się z fragmentem ustawy i przygotowują wspólnie odpowiedzi na 5 pytań . Podczas pracy wykorzystano metodę „Uczył Marcin Marcina” (uczę się z innymi a później uczę innych). Uzupełnieniem wiedzy jest film temat „Wprowadzenie o NBP” https://www.youtube.com/watch?v=QSAab1LerME. Podsumowaniem lekcji jest quiz na platformie Kahoot (10 pytań jednokrotnego wyboru). Ostatnim elementem lekcji jest odpowiedź zwrotna od uczniów, czego nauczyli się na lekcji. Do tego celu wykorzystano aplikacji Mentimeter - uczniowie wpisywali po 3 odpowiedzi. 

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.