EKONOMIK ZŁOTĄ SZKOŁĄ 2023
        w rankingu PERSPEKTYW
europejska
karta
mobilności

 NOWOCZESNA SZKOŁA   -   ATRAKCYJNY ZAWÓD



                Technik ekonomista              Technik handlowiec             Technik hotelarstwa

Linia ZHSE

Menu Główne

Technik Hotelarstwa

Technik Hotelarstwa

     Dlaczego technik hotelarstwa?  

W trakcie 5-letniej edukacji na przedmiotach ogólnych przygotowujesz się do zdania matury, zaś dzięki treściom realizowanym na przedmiotach zawodowych i praktykach  zdobywasz dwie kwalifikacje:

  1. HGT.06. Realizacja usług w recepcji.
  2. HGT.03. Obsługa gości w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie.

Po ukończeniu szkoły dają one tytuł technika hotelarstwa. Zdobycie ich uwarunkowane jest zdaniem egzaminów zawodowych z tych kwalifikacji.

 

   Praktycznie!  

 

Realizując program praktyk współpracujemy z najlepszymi hotelami w Białymstoku i w kraju. Zapewniamy zdobycie doświadczenia zawodowego już na poziomie szkoły ponadgimnazjalnej. Aktualnie nasi uczniowie odbywają praktyki w hotelach: Cristal, Royal, Traugutta 3, Ibis Styles, Gołębiewski, Branicki, Esperanto, Aristo, Podlasie, Lipowy Most, Trio, Santana, Silver, Titanic, Villa Tradycja, Willa Pastel, Gościnna Kamienica, Leśny .

   Co możesz po hotelarstwie?  

Kończąc naukę w zawodzie technik hotelarstwa jesteś przygotowany
aby kontynuować edukację na uczelni wyższej. Ponadto pracę znajdziesz w zakładach hotelarskich, ośrodkach wypoczynkowych, zakładach uzdrowiskowych, pensjonatach, zajazdach, gościńcach, schroniskach, kwaterach prywatnych, a także w bazach ruchomych: promowej,żeglugowej, kolejowej, lotniczej, w hotelach, seatelach, flaytelach i innych instytucjach posiadających bazę noclegową. Może być zatrudniony w organach administracji samorządowej zajmujących się usługami hotelarskimi, a także w branżowych organizacjach i stowarzyszeniach.Możesz prowadzić własną działalność gospodarczą w zakresie świadczenia usług hotelarskich.

     Absolwent szkoły prowadzącej kształcenie w zawodzie technik hotelarstwa powinien być przygotowany do wykonywania zadań zawodowych:

     1) w zakresie kwalifikacji HGT.03. Obsługa gości w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie:

  • a) utrzymywania czystości i porządku w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie,
  • b) przygotowywania i podawania śniadań,
  • c) organizowania usług dodatkowych w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie;

    2) w zakresie kwalifikacji HGT.06. Realizacja usług w recepcji:

  • a) rezerwacji usług hotelarskich,
  • b) obsługi gości w recepcji

 

Warsaw Gastro Show 2016

27 października 2016 r. 44 uczniów klas hotelarskich uczestniczyło w Międzynarodowych Targach Warsaw Gastro Show 2016 - nowej inicjatywie targowej, dedykowanej dla branży spożywczej, gastronomicznej oraz hotelarskiej.

Celem targów było przedstawienie aktualnych trendów w sektorze HoReCa, jak też inspirowanie hotelarzy, restauratorów i szerokiej rzeszy gastronomów ciekawymi pomysłami i produktami.

Młodzież uczestniczyła w wykładach, odwiedziła wiele stoisk branżowych, poznała bogatą ofertę producentów i dystrybutorów specjalistycznego sprzętu i wyposażenia.

Warsaw Gastro Show w Ptak Warsaw Expo w Nadarzynie pod Warszawą - to tylko jedna z atrakcji dnia.

Następnym mocnym punktem wycieczki był Stadion PGE Narodowy i przejście tzw. trasą ekskluzywną, która obejmowała zwiedzanie specjalnych loży VIP, trybun, wieży widokowej oraz szatni piłkarzy i ich strefy relaksu.

Młodzież wróciła zadowolona z nadzieją na kolejne takie wyjazdy.

Wykład na temat zawodu pilota wycieczek

19 października 2016 r. uczniowie klas: IE i IIF kształcący się w zawodzie technik hotelarstwa wzięli udział w prelekcji „Praca pilota wycieczek oraz jego współpraca z obiektami noclegowymi”, przeprowadzonej przez Panią Barbarę Reniewicz.

Celem spotkania było zapoznanie uczestników z metodyką i specyfiką pracy pilota wycieczek. Lekcja była przepełniona ciekawymi i inspirującymi historiami z życia zawodowego naszego gościa. Prelegentka omówiła  rodzaje wycieczek, współpracę z kierowcami i hotelarzami, sytuacje awaryjne i zalety tej pracy. Prezentacja była wzbogacona zdjęciami z podróży z turystami.

Organizator spotkania: Pani Urszula Strzelińska - nauczyciel przedmiotów zawodowych

Olimpiada Wiedzy Hotelarskiej

11-14 kwietnia 2016 r. w Kołobrzegu odbył się VIII finał Olimpiady Wiedzy Hotelarskiej organizowanej przez Wyższą Szkołę Gospodarki w Bydgoszczy oraz Zespół Szkół Ekonomiczno-Hotelarskich w Kołobrzegu. Temat przewodni VIII edycji olimpiady to "Historia hotelarstwa”. Olimpiada została objęta patronatem honorowym Ministra Sportu i Turystyki oraz Ministra Edukacji Narodowej.

O tytuł laureata i finalisty walczyło 30 najlepszych hotelarzy z całej Polski. Karolina Sokołowska uczennica klasy II E zajęła 12 miejsce, osiągając najlepszy wynik w historii naszej szkoły! Uzyskany przez Karolinę tytuł finalisty Olimpiady Wiedzy Hotelarskiej zwalnia ją z części pisemnej kwalifikacji T.11 i T.12 egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe w zawodzie technik hotelarstwa. Gratulujemy naszej uczennicy ogromnego sukcesu!!!

Opiekun merytoryczny: Pani Renata Lubas

W hotelu o hotelu

29 lutego 2016 r. uczniowie klasy 1f kształcący się w zawodzie technik hotelarstwa uczestniczyli w wycieczce do Hotelu Esperanto*** w Białymstoku.

Zwiedzanie rozpoczęli od serca hotelu – recepcji. Następnie naocznie przekonali się o różnicach w standardach pokoi (Standard, Superior, Apartament). Zobaczyli też specjalistyczny sprzęt, którym posługują się pokojowe. Inspektor pięter omówiła procedury zachowania i kontaktów z gośćmi hotelowymi.

Uczniowie doświadczyli, że Hotel Esperanto*** jest obiektem wysokiej klasy.

Pani Menager Hotelu bardzo dziękujemy za oprowadzenie.

Sukces naszej uczennicy w Olimpiadzie Wiedzy Hotelarskiej

Z radością informujemy, że Karolina Sokołowska z kl. IIe zakwalifikowała się do etapu centralnego VIII Olimpiady Wiedzy Hotelarskiej. Oznacza to, iż znalazła się w gronie 30 osób z najlepszymi wynikami w Polsce i tym samym została zwolniona z części teoretycznej kwalifikacji T.11 Planowanie i realizacja usług w recepcji. Karolinie gratulujemy i życzymy powodzenia w etapie centralnym, który odbędzie się w Kołobrzegu w dniach 11-14 kwietnia 2016 r.

Opiekun merytoryczny: Pani Renata Lubas.

Działania marketingowe hotelu Żubrówka **** w Białowieży

to temat spotkania, które odbyło się w naszej szkole w dniu 20 maja w ramach projektu „PEWNIE W PRZYSZŁOŚĆ – nowoczesna edukacja i kompetencje uczniów technikum hotelarstwa ZSHE”.

Była to już ostatnia prelekcja z cyklu Z PASJĄ O HOTELU. Uczniowie Technikum Hotelarstwa tym razem mogli skorzystać z wiedzy i doświadczenia Pana Jana Bagińskiego, Kierownika ds. Marketingu i Sprzedaży Hotelu Żubrówka.

 Jak promować hotel? Na co warto wydać pieniądze, a co nie przyniesie spodziewanych efektów? Jakie rozwiązania wybrać? Na co się zdecydować? I ile na to wydać? Jak
w praktyce być lepszym od konkurencji? – To tylko niektóre z pytań na które młodzież uzyskała odpowiedź.

Pan Jan Bagiński pracuje w zawodzie już od 13 lat. Posiada duże doświadczenie
w branży hotelowej. Była to więc ciekawa lekcja marketingu.

Hotelarze uczą się języka włoskiego

6 marca 2015 r. zakończył się kurs języka włoskiego, w którym uczestniczyli uczniowie klasy II D. Zajęcia odbywały się raz w tygodniu przez 2 miesiące. Lekcje były skoncentrowane na poznaniu podstawowych zwrotów funkcjonujących w języku włoskim i ciekawostek związanych z krajem. Uczniowie na koniec otrzymali pamiątkowe certyfikaty. Zajęcia były prowadzone przez panią Urszulę Strzelińską.

Smaki świata w Ekonomiku

12 marca 2015 r. w ramach zajęć Usługi Żywieniowe w Hotelarstwie odbyła się lekcja, której tematem przewodnim były dania charakterystyczne dla kuchni państw z różnych regionów świata. Przygotowaliśmy potrawy (ravioli, strogonow, tortellini, kuskus, kulebiak), których degustacja odbyła się na zajęciach. To była „smaczna lekcja”.
Bon appetit! Uczniowie klasy II d

Kolejne certyfikaty w projekcie „PEWNIE W PRZYSZŁOŚĆ” - rozdane

15 uczniów ZSHE z klasy IID, IIE i IIID po ukończeniu szkolenia ETYKIETA W HOTELU i zdaniu egzaminu odebrało certyfikaty potwierdzające nabyte umiejętności. Szkolenie zrealizowano  w  HOTELU ARISTO w Białymstoku a osoby prowadzące szkolenie to eksperci w tej dziedzinie zatrudnieni w tymże hotelu, osoby z dużym doświadczeniem zawodowym
i praktyką. Szkolenie obejmowało część teoretyczną oraz część praktyczną realizowaną przed
i w trakcie posiłku edukacyjnego.

Certyfikaty otrzymali:

Pieńczykowski Szymon, Zdrojkowski Michał Jacek, Wasilewski Mateusz, Oszczepaliński Artur, Opryszczko Błażej,Kłubowicz Martyna, Kamińska Karolina, Andruszewicz Marta, Anchim Aleksandra, Karwacka Karolina, Wąsecka Natalia, Zajko Paulina, Lewczuk Daria Dominika, Maciejewska Elwira, Malinowska Klaudia, Nowikow Karolina.

Gratulujemy!

Manager hotelu Podlasie** w Ekonomiku

11 grudnia  2014 r. w ramach projektu "PEWNIE W PRZYSZŁOŚĆ – nowoczesna edukacja i kompetencje uczniów technikum hotelarstwa ZSHE” odbyły się zajęcia z ekspertem w branży hotelarskiej, panią Anna Narelmanager hotelu Podlasie** w Białymstoku. Tematem zajęć było: „Projektowanie pakietu usług dodatkowych”. Pani Narel podzieliła się z uczniami doświadczeniem zdobytym w czasie misji gospodarczych mających miejsce w Chinach i Stanach Zjednoczonych, organizowanych przez Klaster Marek Turystycznych Polski Wschodniej.  Następnie uczniowie  klasy III d  wysłuchali  informacji  dotyczących sposobów tworzenia pakietów usług dodatkowych. Pani manager w szczególności podkreśliła ważną rolę personelu w pracy hotelu i konieczność ciągłego dokształcania oraz kreatywnego myślenia. Ważnym elementem zajęć była praca w grupach, w których uczniowie tworzyli własne pakiety  usług dodatkowych.  Na zakończenie spotkania przedstawiciele grup prezentowali własne propozycje pakietów.

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.