EKONOMIK ZŁOTĄ SZKOŁĄ 2023
karta
mobilności

Menu Główne

Innowacyjne i skuteczne kształcenie zawodowe w ZSHE

Wycieczka do Cannes

To już tydzień minął jak przyjechaliśmy do Nicei. Po pracy czas na wypoczynek i realizację programu kulturowego. W pierwszą wolną sobotę wybraliśmy się na wycieczkę do Cannes.

Cannes – to miejscowość we Francji, w regionie Prowansja-Alpy-Lazurowe Wybrzeże, w departamencie Alpy Nadmorskie na Lazurowym Wybrzeżu. Obecnie miasto znane jest na całym świecie dzięki międzynarodowemu festiwalowi filmowemu i turystyce. W dniach 8-19 maja odbywa się festiwal więc będąc tam mogliśmy poczuć atmosferę tego miejsca. Tłumy ludzi , czerwony dywan, limuzyny, imprezy towarzyszące.

Wybraliśmy się również na wyspę św. Małgorzaty. To jedna z czterech Wysp Leryńskich leżących tuż przy Cannes na Lazurowym Wybrzeżu. Ten niewielki skrawek ziemi otoczony wodą był więzieniem dla Człowieka w Żelaznej Masce, które również odwiedziliśmy. Wyspa jest śródziemnomorską oazą zapewniającą spokój. Na wyspę płynęliśmy z Cannes promem.

Jesteśmy w Nicei dopiero 4 dni, a już zdążyliśmy trochę poznać miasto...

Wykorzystując każdą wolną chwilę oraz korzystając z uroków klimatu udaliśmy się na spacer po Starym Mieście w Nicei. Na dłużej zatrzymaliśmy się na Placu Massena znajdującym się w obrębie Starego Miasta. Poszukując orzeźwienia wśród fontann poznaliśmy bliżej kulturę regionu.

Odwiedziliśmy też Park Phoenix. To zoo, tropikalny ogród botaniczny, plac zabaw i miejsce pikników w jednym. Można tam atrakcyjnie spędzić kilka godzin. Tuż po wejściu do Parku Phoenix znajduje się jezioro (6000 m2), które zawłaszczyły sobie liczne ptaki, m.in. kaczki, pawie, łabędzie i pelikany. Na terenie parku znajduje się Muzeum Sztuki Azjatyckiej.

W parku można też oglądać strusie, żółwie pływające w strumyku, kangury, wiele gatunków papug, a nawet jeżozwierze i lemury.

Znajduje się też tam szklana piramida.W jej pomieszczeniach odwzorowano aż 7 różnych stref klimatycznych. Od razu po wejściu do obiektu uderzyło nas gorące i wilgotne powietrze tropikalne. Rosną tu okazałe palmy, bananowce, paprocie i mnóstwo innych gatunków roślin.

Wszystko to wywarło na nas bardzo pozytywne wrażenie - jesteśmy głodni kolejnych atrakcji. W najbliższy weekend wyruszamy zwiedzać Niceę na pokładzie otwartego piętrowego autobusu. Z górnego pokładu mamy zamiar podziwiać zabytki i krajobrazy miasta.

Pierwszy dzień praktyk technika hotelarstwa w Nicei

Pierwszy dzień pobytu w Nicei był piękny. Słońce świeciło dość mocno, a nasz poniedziałek był już zorganizowany. Po śniadaniu, udaliśmy się wraz z nauczycielami do hoteli, w których odbędziemy praktykę. Poznaliśmy naszych opiekunów, którzy oprowadzili nas po hotelu i zapoznali z personelem oraz harmonogramem praktyki. Komunikacja odbywa się w języku angielskim i francuskim, więc tym samym mamy szansę na doskonalenie umiejętności językowych.

Wiemy, że nie będzie lekko, ale właśnie o to chodzi. Chcemy zdobyć jak najwięcej doświadczenia w branży hotelarskiej.

Nasi hotelarze już w Nicei

6 maja 2018 r. grupa uczniów naszej szkoły - kształcąca się w zawodzie technik hotelarstwa - wylądowała na lotnisku w Nicei, by już następnego dnia rozpocząć 4-tygodnie praktyki zawodowe w hotelach na Lazurowym Wybrzeżu. Mamy nadzieję, że będą one spełnieniem ich marzeń.

Zagraniczne praktyki w renomowanych hotelach Europy młodzież odbywa w ramach realizowanego w szkole programu Erasmus+ i projektu „Innowacyjne i skuteczne kształcenie zawodowe w ZSHE” – praktyki uczniów i job shadowing nauczycieli.

Hotel Park Inn Radisson; Hotel Le Meridien

Hotel Mercure Nice Centre Grimaldi; Hotel Ibis Centre

A teraz czas na Francję

Nicea – miasto w regionie Prowansja – Alpy - Lazurowe Wybrzeże

Już tylko dni dzielą naszych 12 uczniów od wylotu do Francji. ZSHE stwarza młodzieży kształcącej się w zawodzie technik hotelarstwa, kolejną szansę na doskonalenie swoich kwalifikacji, zdobycie cennego doświadczenia międzynarodowego, rozwinięcie umiejętności zawodowych i językowych w pracy w zespole wielokulturowym.

Uczniowie 6 maja wyjadą na miesięczne praktyki zawodowe dzięki projektowi „Innowacyjne i skuteczne kształcenie zawodowe w ZSHE” - praktyki uczniów i job-shadowing nauczycieli w ramach programu Erasmus+.

Hotele, w których uczestnicy projektu będą odbywali praktyki, znajdują się w miejscu niezwykle atrakcyjnym, do którego przybywają turyści z wielu obszarów kulturowo-językowych Europy, co gwarantuje uczestnikom projektu warunki na zdobycie zaplanowanych umiejętności.

Miejsca praktyk w Nicei:

- Hotel Park Inn Radisson
- Hotel Ibis Centre
- Hotel Le Meridien
- Hotel Mercure Nice Centre Grimaldi.

Praktyki będą odbywały się przez 5 dni w tygodniu, a w weekendy uczniowie będą realizowali program kulturowy.

Zdjęcia: LazurowyPrzewodnik.pl

Praktyki zawodowe w Barcelonie – podsumowanie

Zagraniczna praktyka zawodowa naszych uczniów w Barcelonie dobiegła końca. Rozwinęła umiejętności i zwiększyła konkurencyjność na krajowym i europejskim rynku pracy.

W dniach 26.02.-23.03.2018 grupa uczniów naszej szkoły (12 ekonomistów i 6 handlowców) w ramach projektu „Innowacyjne i skuteczne kształcenie zawodowe w ZSHE” odbyła praktyki zawodowe w Barcelonie, w Hiszpanii.

Udział w projekcie był formą nagrody dla najlepszych uczniów.

Przed wyjazdem ukończyli oni 50-godzinny kurs języka hiszpańskiego, uczestniczyli w konsultacjach z języka angielskiego, odbyli szkolenia nt. asertywności, sposobów radzenia sobie ze stresem.

W Hiszpanii młodzież nie tylko zdobyła nowe i poszerzyła nabyte w szkole umiejętności i kompetencje zawodowe, poznała również kulturę i historię tego kraju, warunki pracy i życia jego mieszkańców.

Po powrocie, nasi uczniowie - zagraniczni praktykanci dzielili się swoimi wrażeniami z wyjazdu, z dumą prezentując certyfikat Europass Mobilność oraz zaświadczenia potwierdzające zdobyte kompetencje ECVET, które są ważną i niezaprzeczalną przepustką na polski i zagraniczny rynek pracy.

Praktyki w hiszpańskich firmach przyniosły wiele korzyści uczniom, szkole oraz środowisku lokalnemu.

Niedziela Technika Handlowca w Gironie

Ostatnią niedzielę pobytu w Hiszpanii spędziliśmy w Gironie.

Girona to swoista ostoja katalońskości. Miasteczko, położone w dolinie pomiędzy morzem a górami, jest przecięte aż czterema rzekami: Ter, Güell, Galligans i Onyar. Naszą wędrówkę rozpoczęliśmy od malowniczego mostu Pont de Pedra na rzece Onyar, z którego rozprzestrzenia się widok na kolorowe fasady domów Starego Miasta i panorama średniowiecznej starówki – BarriVell.

Następnie udaliśmy się do górującej nad miastem potężnej gotyckiej katedry „Catedral de Santa Maria de Girona” przy Placa de la Catedral. Wznoszona od XI do XVII wieku łączy w sobie styl romański, gotycki i barokowy. To prawdziwy fenomen architektoniczny, z nawą o szerokości 22 metrów i łączącym ją łukiem, jest najszerszą tego typu konstrukcją na świecie. Bok katedry ozdobiony jest tzw. Bramą Apostołów, zaś na Placu Apostołów znajduje się studnia z XVI wieku.

Zwiedziliśmy również skarbiec. Wśród wielu eksponatów sztuki sakralnej znajduje się m.in. bezcenny Gobelin Stworzenia Świata z 1100 roku, ukazujący Chrystusa i sceny biblijne.

Przeszliśmy też XII-wiecznymi romańskimi krużgankami. W pobliżu katedry znajduje się najbardziej malowniczy zakątek miasta - El Call. To jedna z największych i najlepiej zachowanych dzielnic żydowskich w Europie.

Stare Miasto w Gironie należy nie tylko do najlepiej zachowanych, ale także najbardziej rozpoznawalnych miejsc w Hiszpanii. Jego najstarsze części, łącznie z pozostałościami murów obronnych, pochodzą z IX wieku. Przejazd turystyczną kolejką, spacer wąskimi uliczkami…  Byliśmy pod wrażeniem tego pięknego, malowniczego miasteczka.

To był niesamowicie interesujący edukacyjny wyjazd. Girona - na zawsze zostanie w naszej pamięci.

Praktyki w Barcelonie – opinie uczniów (Technik Ekonomista)

Praktyka w firmie Barcelona Dance Center (Contraseña Produccions) to dla mnie wspaniała przygoda, którą zapamiętam na całe życie. Dzięki niej poznałam inny kraj, jego kulturę i obyczaje. Barcelona to wspaniałe i piękne miasto hiszpańskie, a  jej mieszkańcy to mili, sympatyczni i bardzo gościnni ludzie. Zdobyłam cenne doświadczenie, które na pewno ułatwi mi podjęcie satysfakcjonującej mnie  pracy w przyszłości.

Monika Kędyś

Pobyt w Barcelonie oceniam pozytywnie. Jest to przepiękne miasto z mnóstwem atrakcji. Pomimo że nie pracowałam w biurze rachunkowym, nauczyłam się innych równie przydatnych rzeczy, a przede wszystkim przełamałam barierę językową i poprawiłam swoje umiejętności komunikacyjne. Dobra organizacja i dużo wolnego czasu pozwoliły mi poznać kulturę i spróbować smaków Hiszpanii. Praktykę odbyłam w Mexcat Asociación Cultural Mexicano Catalana w Barcelonie.

Dorota Biełaga

Przez 2 tygodnie przebywałam w Barcelonie, gdzie odbyłam praktykę w firmie Barcelona Home. Zdobyłam cenne doświadczenie zawodowe oraz miałam możliwość rozwijania swoich pasji. Polepszyłam również swoje umiejętności komunikowania się w języku angielskim i hiszpańskim.

Natalia Mieleszko

Praktyka w Barcelona Dance Center (Contraseña Produccions) była dla mnie niezwykłą szansą na poznanie innej kultury oraz na zapoznanie się z pracą w zagranicznej firmie. Z wyjazdu zostaną mi cudowne wspomnienia, jak i pamiątki.

Karol Uszyński

Praktykę odbyłam w Associació de Comerciants de la Creu Coberta w Barcelonie. Przez ten czas mogłam również poznać tutejszą kulturę oraz tradycje. Ludzie są tutaj bardzo mili, a miasto bardzo piękne.

Karolina Korzeniewska

Odbyłam praktykę w MEXCAT - Asociación Cultural Mexicano Catalana w Barcelonie. Nawiązałam nowe znajomości i mogłam poznać inne państwo. To była świetna przygoda i nowe doświadczenie.

Ewelina Drozdowska

Praktyka w Glo Think Group (Glo Think & Friends S.L.) w Barcelonie bardzo mi się podobała. Mogłem wykorzystać i poprawić mój język angielski i hiszpański w praktyce. Miałem okazję poznać nową kulturę i spróbować prawdziwych hiszpańskich dań.

Sebastian Kondraciuk

Odbyłam praktykę w Maxó Rennella (GALERIA BARCELONA MAXI SL). Ludzie pracujący tam byli bardzo mili i pomocni, dużo się od nich nauczyłam. Mam nadzieję, że zdobyte przeze mnie doświadczenie zaowocuje w przyszłości dobrą pracą. Barcelona to bardzo piękne miasto, które warto zobaczyć.

Izabela Bruś

Swoją praktykę odbyłam w Nuovum - upcoming designers w Barcelonie. Poznałam tam wiele ciekawych osób, które zawsze chętnie służyły mi pomocą. Zwiedziłam piękne miasto jakim jest Barcelona, oraz zdobyłam cenne doświadczenie, które na pewno będzie przydatne
w przyszłości.

Aleksandra Turczuk

Praktyka w Biurze Turystycznym Novovira w Barcelonie bardzo mi się podobała. Mogłam dzięki niej sprawdzić swoją znajomość języków obcych. Zwiedzania Barcelony nie było końca.

Bożena Muciuś

Odbyłam praktykę w Associació de Comerciants de la Creu Coberta w Barcelonie, z której jestem ogromnie zadowolona. Codziennie miałam kontakt z ludźmi, przez co mogłam poznać ich zwyczaje i tradycje kraju. Praktyka w zagranicznej firmie dała mi nowe możliwości a pobyt w Barcelonie masę cudownych wspomnień.

Anna Kazberuk

Praktyka w Glo Think Group (Glo Think & Friends S.L.) w Barcelonie była bardzo interesująca i pełna doświadczeń. Nauczyłem się wielu ciekawych rzeczy a w Barcelonie zwiedziłem ciekawe miejsca. Mieszkaliśmy w turystycznym miasteczku Castelldefels, które okazało się być urokliwym miejscem pobytu.

Piotr Laskowski

Ekonomiści ze smutkiem i nostalgią żegnają Barcelonę

To już koniec naszych praktyk w Barcelonie. Trudno było pożegnać się z ludźmi, z którymi pracowaliśmy w hiszpańskich firmach i z grupą handlowców, która zostaje w słonecznej Hiszpanii jeszcze przez 2 tygodnie.

Próbowaliśmy hiszpańskich dań- Paella zdecydowanie podbiła nasze serca.

Zwiedziliśmy między innymi: katedrę Sagrada Familia, stadion Camp Nou, Park Guell i barcelońskie akwarium. Podziwialiśmy także niesamowity pokaz światła, muzyki i wody czyli magiczne fontanny w Barcelonie. Robiliśmy zakupy na najbardziej znanym targowisku - La Boqueria. Zachwycił nas też widowiskowy pokaz tańca flamenco. Oprócz tego, zdobyliśmy ogromne doświadczenie i umiejętność komunikowania się w języku obcym. Praca w wielokulturowym zespole pomogła nam poznać różne obyczaje i nawyki.

Mamy poczucie, że wykorzystaliśmy dany nam czas najlepiej jak mogliśmy. Setki zdjęć, które zrobiliśmy będą nam przypominać o zapierających dech w piersiach widokach i przeżyciach z tym związanych.

Grupa ekonomistów

Job shadowing nauczycieli ZSHE w Granadzie (Hiszpania)

W dniach 29 lutego do 02 marca 2018 roku grupa nauczycieli przedmiotów zawodowych wzięła udział w job shadowing w Escuela de Hosteleria Hurtado de Mendoza w Hiszpanii (Granada). Wyjazd ten to druga mobilność w realizacji projektu „Innowacyjne i skuteczne kształcenie zawodowe
w ZSHE” – praktyki uczniów i job shadowing nauczycieli.

Nauczyciele ZSHE mogli uczestniczyć w realiach pracy nauczycieli w szkole hiszpańskiej.
Z zaciekawieniem przyglądali się specyfice pracy z młodzieżą, poznali system nauczania i oceniania obowiązujący w Hiszpanii. Poznali również przykłady dobrych praktyk, jak również mogli przekazać dobre praktyki stosowane w ZSHE. Uczestnicy wyjazdu obserwowali lekcje, zajęcia praktyczne, wizytowali miejsca praktyk zawodowych. Relację z wyjazdu przedstawili Dyrekcji szkoły, a także wszystkim nauczycielom nie uczestniczącym w wyjeździe w formie prezentacji multimedialnej na Radzie Pedagogicznej.

Prezentacja multimedialna z wyjazdu do Granady w Hiszpanii.

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.