EKONOMIK ZŁOTĄ SZKOŁĄ 2023
karta
mobilności

Menu Główne

Nauka nie ma zadnej ojczyzny

Uczniowie ZSHE pozdrawiają z Alicante

Po tygodniowej pracy nareszcie weekend, czas relaksu i odpoczynku. W sobotę 07 maja wybraliśmy się na wycieczkę do Alicante. Po drodze zwiedziliśmy Canalobre Cave - jaskinie krasowe, liczące około 145 milionów lat i leżące na wysokości 700 metrów nad poziomem morza.

Po zwiedzeniu jaskiń ruszyliśmy w dalszą drogę do Alicante. Alicante to piękne miasto portowe położone w samym sercu wybrzeża Costa Blanca., u stóp Zamku Santa Bárbara, Zwiedzanie miasta rozpoczęliśmy od Zamku Castillo de Santa Bárbara, największej atrakcji Alicante. Zwiedziliśmy zamek J, jednak najwięcej emocji wywołał widok z murów Castillo de Santa Barbara na panoramę Alicante i Morze Śródziemne (wyjątkowe plaże). Alicante uznawane jest za jeden z bardziej istotnych portów Morza Śródziemnego. To właśnie z tego miejsca Ferdynand Magellan wypłynął w swoją podróż dookoła świata.

Po zwiedzeniu zamku przeszliśmy na Starówkę, położoną u podnóży twierdzy, dochodząc do  symbolicznej Promenady Hiszpanii Explanada de España. Promenada to malowniczy deptak, ozdobiony drzewami palmowymi i wybrukowany uroczymi płytkami marmurowymi (przypominającymi fale). Przeszliśmy przez Canalejas Park, miejsce pełne zieleni oraz pięknych i ogromnych drzew Ficus Mirocarp. Canalejas Park to najstarszy park w Alicante wybudowany w 1886 roku. Jedną z ciekawszych uliczek w Alicante jest Mushroom Road. To właśnie na niej wyrosło sporo muchomorów. Cała ulica pomalowana jest w kolory żółto-zielonego lasu, grzyby stanowią ozdobę i niewątpliwą atrakcje dla turystów. Spacerując po zabytkowej dzielnicy Alicante nie pominęliśmy Placu Ratuszowego przy którym zobaczyliśmy  zabytkowy, pochodzący z XVIII wieku, ratusz.

Saludos desde Valencia

Pozdrowienia z Walencji przesyła grupa ekonomistów i hotelarzy z kl. IIIf i IIIh, odbywająca praktykę zawodową w Walencji. Poznaliśmy już swoją pracę i wymagania pracodawców wobec nas. Dane nam było również poznać trochę innej kultury i odwiedzić  ciekawe miejsca w Walencji.

W piątek 06 maja wybraliśmy się wraz z naszymi opiekunami do Oceanarium. Oprócz podziwiania tysięcy zwierząt morskich z całego świata, uczestniczyliśmy w pokazie delfinów.

L’Oceanogràfic to największe oceanarium w Europie. W tysiącach  litrów wody mieszkają zwierzęta morskie z całego świata, żyjące w Morzu Śródziemnym, Morzu Czerwonym, zamieszkujące Antarktydę i Arktykę. Mieliśmy okazję zobaczyć mnóstwo gatunków ryb, delfiny, żółwie, lwy morskie, meduzy, krokodyle, pingwiny, flamingi i egzotyczne ptaki. Ale najważniejszym punktem programu był pokaz delfinów. Z bliska mogliśmy podziwiać akrobacje tych wyjątkowych zwierząt.

Nasze praktyki w hiszpańskich przedsiębiorstwach

Pracujemy w różnych firmach, począwszy od hoteli, hosteli, po przedsiębiorstwa produkcyjne, usługowe  i handlowe. W miejscach naszych praktyk, poznajemy pracę na różnych stanowiskach. Mamy możliwość zgłębienia wiedzy na temat funkcjonowania firmy. Jest to również okazja do przełamania bariery językowej i poznania ciekawych ludzi z całego świata. Dodatkowym atutem naszych praktyk zawodowych jest korzystanie z uroków Walencji i obcowanie z tutejszą kulturą.

W drugim tygodniu praktyk opiekunowie odwiedzili nas w naszych miejscach pracy. Dzięki tej wizycie dowiedzieliśmy się że nasi pracodawcy wyrażają się o nas bardzo pochlebnie. Pracowici, dokładni, sumienni – takie padały najczęściej słowa.

Pozdrawiamy wszystkich z niezwykle ciepłej i słonecznej Walencji.

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.