Eksperymentalna lekcja otwarta
Panie: Teresa Jerzewska-Palmer i Barbara Gołubowska przygotowały zajęcia pod kątem umiejętności i poziomu znajomości języka angielskiego zawodowego i umiejętności księgowych uczniów (realizacja tematu z przedmiotu Biuro rachunkowe).
Lekcja miała charakter eksperymentalny. Temat to: Ewidencja środków trwałych.
Głównym celem lekcji było zapoznanie uczniów z zasadami dokumentowania oraz dekretowania środków trwałych w języku angielskim.
Uczniowie wykonując różnorodne ćwiczenia mieli możliwość nabycia umiejętności zawodowych jak również doskonalenia języka angielskiego zawodowego.
W pracy z uczniami przeważały metody aktywne i różnorodne formy działań. Dzięki temu mieli oni okazję do zaprezentowania zdobytych umiejętności i wiadomości. W pracy indywidualnej uczniowie sporządzali dokumenty księgowe w programie finansowo-księgowym REWIZOR GT, sprawdzali je pod kontem formalnym, rachunkowym i merytorycznym oraz dekretowali je. Poznali również słownictwo zawodowe, takie jak: fixed assets, describing operations, LT- liquidation of the fixed asset, writing off, documentation of fixed assets, VAT invoice, OT-acceptance of the fixed asset into operation, Amortization, the classification of fixed assets, booking (środki trwałe, klasyfikacja środków trwałych, amortyzacja, umorzenie, dokumentacja środków trwałych, faktura VAT, OT – przyjęcie środka trwałego do eksploatacji, LT – likwidacja środka trwałego, zadekretować, zaksięgować).
Szybkie tempo pracy, różnorodność zadań oraz elementy multimedialne wpłynęły pozytywnie na atrakcyjność zajęć.
Zastosowane metody nauczania tj.: czytanie zadań, wyjaśnianie nowych pojęć, słownictwa, głośne powtarzanie nowych słówek lub sprawiających trudność wyrażeń, sprawiły, iż zajęcia były bardzo dynamiczne i zapewniły realizację celu i zakładanych efektów kształcenia.
Po zajęciach nastąpiło spotkanie z Dyrekcją szkoły i nauczycielami w celu omówienia prezentowanej lekcji. Wszyscy podkreślali potrzebę organizowania dalszych takich lekcji. Zgłoszony pomysł na kolejną taką lekcję, to połączenie lekcji z Organizacji pracy w hotelarstwie z językiem włoskim lub angielskim zawodowym.
Lekcja pokazała, że można łączyć przedmioty zawodowe z językiem obcym zawodowym.