POMÓŻ. Wesprzyj jak potrafisz…
Violetta Borecka - nasza koleżanka, nauczycielka języka angielskiego potrzebuje pomocy w walce z chorobą. Prosimy i Ciebie – POMÓŻ. Wesprzyj jak potrafisz…
https://www.raknroll.pl/podopieczni/violetta-borecka/
#ŁączyNasPamięć
19 kwietnia 2023 r. włączyliśmy się w obchody 80.rocznicy wybuchu powstania w getcie warszawskim. Uczciliśmy pamięć o bojowcach i cywilach z 1943 r. Skorzystaliśmy z materiałów edukacyjnych przygotowanych przez organizatorów - Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN.
Szanowni Państwo,
Za nami 11. akcja Żonkile! W tym roku wzięło w niej udział ponad siedem tysięcy szkół, bibliotek i instytucji kultury! W imieniu całego Zespołu dziękujemy, że włączyliście się Państwo w obchody 80. rocznicy wybuchu powstania w getcie warszawskim. To dzięki Wam akcja Żonkile każdego roku jest coraz większa i wspólnie udowadniamy, że Łączy Nas Pamięć!
Zespół Muzeum POLIN
Czy poleciłbyś praktyki zagraniczne koleżankom i kolegom z klas młodszych?
Praktyki zagraniczne są idealną okazją na poznanie prawdziwego życia, nowych kultur czy zawarcia nowych znajomości. Mamy możliwość doskonalić swoje umiejętności oraz przeżyć niezapomniane chwile z innymi uczniami, tworząc najlepsze wspomnienia. (Anna Ostapkiewicz)
Polecam praktyki, ponieważ rozwijają umiejętności zawodowe oraz językowe. Ponadto przeżywamy niezapomnianą przygodę, uczymy się samodzielności oraz poznajemy inną kulturę, nowych ludzi. (Piotr Korolczuk)
Takie praktyki są doskonałym przeżyciem pozostawiającym zarówno wiele pozytywnych wspomnień jak również ogrom wiedzy i umiejętności, które zaprocentują w przyszłości. Mamy tu możliwość szlifowania języka angielskiego, zwiedzania pięknych miejsc oraz poznania kultury danego kraju od podszewki. Zdecydowanie najlepsze są wspomnienia stworzone z super osobami, a chwile z nimi będą niezapomniane do końca życia. (Karol Zalewski)
Praktyki zagraniczne to doświadczenie, które z pewnością pozytywnie wpływa na uczniów. Pozwalają one na otwarcie się na nowe znajomości i całkowicie inną kulturę, a także pogłębianie znajomości języka obcego - angielskiego czy hiszpańskiego. Potwierdzają możliwości uczniów oraz wpływają na ich rozwój w zakresie wybranego kierunku nauki oraz przyszłego zawodu. (Krystian Zdanowicz)
Polecam pojechać na praktyki zagraniczne ponieważ oprócz nabrania doświadczenia przeżywamy przygodę życia. Poznajemy różnych ludzi, rożne kultury. Możemy podszkolić język angielski lub język danego kraju. (Aleksandra Dobreńczyk)
Taki wyjazd na praktyki zagraniczne pozwala nie tylko poszerzyć swoje umiejętności językowe, ale dodatkowo poznać kulturę danego regionu. Poza tym może umożliwić w przyszłości znalezienie pracy w tym kraju. (Oskar Trusewicz)
Moim zdaniem warto jechać na praktyki zawodowe za granicą, ponieważ mamy możliwość poznania nowych ludzi i ich kulturę, która jest mocno odmienna od polskiej. Ponadto zwiększamy swoje kompetencje językowe, nie tylko z angielskiego. Mamy szansę zobaczyć jak funkcjonują zagraniczne firmy, a oprócz tego usamodzielniamy się. (Aleksandra Solarska)
Polecam praktyki, ponieważ rozwijają pod wieloma względami. Udoskonalają język angielski i otwierają na nową kulturę oraz ludzi. Dodatkowym atutem jest fakt, że są darmo! (Natalia Dobrogowska)
Moim skromnym zdaniem warto jechać na praktyki. Jest to szansa na odwiedzenie innego kraju wraz z możliwością poznania kultury i języka tego kraju. (Maja Stankiewicz)
Takie praktyki pozwalają odkryć kulturę w danym miejscu, co jest pozytywem, gdy ktoś lubi poszerzać swoje horyzonty o nowe doświadczenia. (Julia Porzezińska)
Dzięki praktykom zagranicznym możemy rozwinąć zdolności posługiwania się różnymi językami obcymi, zarówno językiem angielskim jak i językiem urzędowym w kraju odbywania praktyk. (Krystian Hardziej)
Praktyki stwarzają ogrom możliwości: wspierają w rozwoju języka, poznaniu nowej (Aneta Tokarska)
Taki wyjazd na praktyki zagraniczne pozwala nie tylko poszerzyć swoje umiejętności językowe, ale dodatkowo poznać kulturę danego regionu. Poza tym może umożliwić w przyszłości znalezienie pracy w tym kraju. (Jakub Wasilczyk)
Dzięki praktykom możemy przetestować swoje zdolności językowe jak i kompetencje zawodowe, a nawet je rozwinąć. (Adam Budnik)
Wyjazd na praktyki jest wspaniałym doświadczeniem, które podbija CV i pozwala wyróżnić się na rynku pracy. Uczy samodzielności i daje możliwość nawiązania nowych znajomości. (Angelika Żędzian)
Umowa o współpracy z Wydziałem Prawa Uniwersytetu w Białymstoku
W dniu 4 kwietnia 2023 r. została podpisana umowa o współpracy między Wydziałem Prawa Uniwersytetu w Białymstoku a Zespołem Szkół Handlowo-Ekonomicznych im. Mikołaja Kopernika w Białymstoku, w celu wymiany wiedzy i doświadczeń, które przyczynią się do popularyzacji nauki, podejmowania działań edukacyjnych, rozwoju ośrodków, wzmocnienia współpracy środowiska akademickiego Wydziału Prawa Uniwersytetu z radą pedagogiczną i uczniami Szkoły.
Celem podpisanej umowy jest między innymi:
- współdziałanie na rzecz popularyzacji nauki i podejmowania wspólnych działań edukacyjnych;
- współudział w konferencjach, wykładach, seminariach o charakterze popularno-naukowym;
- umożliwienie na udział uczniom szkoły w organizowanych konkursach i innych wydarzeniach;
- wsparcie merytoryczne w prowadzeniu konkursów wiedzy i zajęć zgodnie z podstawą programową i rozszerzeniami z przedmiotów: historia, WOS, HiT, Kultura antyczna i łacina.
(źródło: https://prawo.uwb.edu.pl/)
„Ekonomik” na Festiwalu Białostockich Szkół Zawodowych
10 marca 2023 roku w czasie Festiwalu Białostockich Szkół Zawodowych uczniowie naszej szkoły zaprezentowali zawody, które są nauczane w Technikum Handlowo-Ekonomicznym w Białymstoku. Uczniowie przedstawili ofertę szkoły, zapoznali zebranych na Festiwalu ośmioklasistów ze specyfiką zawodu technika ekonomisty, technika handlowca i technika hotelarstwa. Agnieszka, Jakub, Eryk, Juliusz, Julia udzielali wyczerpujących odpowiedzi na pytania dotyczące szkoły, realizowanych zajęć, praktyk zawodowych oraz procesu rekrutacji. Głównym celem Festiwalu było wsparcie młodzieży w świadomym wyborze ścieżki edukacyjno-zawodowej, poprzez umożliwienie jej bezpośredniego kontaktu z przedstawicielami szkół zawodowych oraz promocja kształcenia zawodowego w naszym mieście.
Nasze stoisko cieszyło się bardzo dużym zainteresowaniem młodzieży. Uczniowie mogli spróbować wystawić paragon, policzyć monety, wykazać się wiedzą o naszej szkole rozwiązując krzyżówkę oraz uzyskując wyczerpujące informacje o zawodach, rekrutacji, realizowanych praktykach.
Jak widać na zdjęciach chętnych do naszej szkoły nie brakuje.
Handlowcy zwiększają ecokompetencje
W ramach Laboratorium EcoKompetencji BOF uczniowie klas 1j i 2d technika handlowca w dniach 15 marca, 5 kwietnia 2023 roku zwiększali swoją wiedzę z zakresu odnawialnych źródeł energii. Uczniowie odwiedzili Zespół Szkół w Czarnej Białostockiej, Zespół Szkół Rolniczych oraz Zespół Szkół Budowlano-Geodezyjnych w Białymstoku, gdzie zapoznali się z tematyką dotyczącą inteligentnych instalacji elektrycznych - automatyką budynku w poprawie efektywności energetycznej z wykorzystaniem dronów w rolnictwie precyzyjnym.
Pan Roman Matlag w Zespole Szkół w Czarnej Białostockiej przedstawił młodzieży zasady działania inteligentnej elektryczności, korzyści wynikające z jej zastosowania. Umożliwił przetestowanie inteligentnych włączników i alarmów, a także przeprowadził warsztaty z programowania systemu inteligentnego zarządzania urządzeniami elektrycznymi.
Pan Hubert Moniuszko w Zespole Szkół Rolniczych zaprezentował sprzęt wykorzystywany do uprawy pól. Kulminacyjną częścią spotkania było szkolenie na temat dronów wykorzystywanych w rolnictwie precyzyjnym. Instruktor zapoznał zebranych z możliwościami tych urządzeń, udzielił instruktażu obsługi. Podkreślił wielostronne zastosowanie dronów w rolnictwie, leśnictwie, ochronie środowiska i budownictwie.
Pan Tomasz Rolak w Zespole Szkół Budowlano-Geodezyjnych omówił zastosowanie urządzeń inteligentnego sterowania ogrzewaniem i innymi elementami budynku, np. roletami zewnętrznymi. Pokazał w jaki sposób można zachować komfort cieplny przy jak najniższym zużyciu energii.
Z pewnością można stwierdzić, że po zrealizowanych warsztatach zdecydowanie wzrosła świadomość uczniów na temat wykorzystania odnawialnych źródeł energii, inteligentnego zarządzania elektrycznością, wykorzystania technologii do prac w wielu obszarach.